Beredskapsplanar
SAGVÅG SKULE

Brann 110  Politi 112 Ambulanse 113

<<Innleiing

<<Del 1
Førebyggande arbeid>>

<<Del 2
Risikonivå

Del 3
Akuttnivå

 

Denne planen vart revidert i januar 2021i tråd med den kommunale-kriseplanen>> (Krev pålogging)

 

Operativ del
 
Naudnummer
Organ Telefon Vakttelefon
Brann +47 52 74 47 00 110
Politi 02800 112
Politi Satelittelefon
(mobile, blir utplassert etter behov)
+88 1621417643
+88 1621417677
+88 1621417676
Ambulanse 52 73 20 00 113
Varslingsliste
 
Varsling/iverksetting av kriseleiing
  • Varsling
  • Iverksetting
  • Oppgåver/ansvar
  • Ressurspersonar som kan tiltre eininga si kriseleiing
  • Hovudoppgåver for kriseleiing
  • Ansvarsfordeling mot overordna instansar/kommunal kriseleiing
  • Økonomisk ansvar
  • Loggføring
  • Rapportering
  • Organisering i skift
 
Varslingslister
  • Eininga si kriseleiing
    - Rektor og ass.rektor (Teamleiarar, helsesyster)
  • Beredskapsrom
    - Kontor rektor
  • Interne beredskapsressursar
    -
       
Interne beredskapsressursar
  • Beredskapsrom/utstyr
  • Køyretøy i einingane
  • Psykososialt tema
Andre beredskapsressursar som er spesifikke for sektor eller eining
 
Evakuering
Sagvåg/Litlabø
Bygg Kontaktperson Telefon
Nysæter Ungdomsskule Rektor Anne Beate Sunde +47 916 11 741
Sagvåg Skule Rektor Lars Bakka +47 975 52 195
Nysæter kyrkje Kyrkjeverje/dagleg leiar Liv Kari Bru +47 473 50 754
  • Organisering
  • Institusjonsplassar/barnehageplassar
  • anna
 
Bygg
Bygg der eininga har ansvar for drift
Sagvåg skule: Sjå lokale planar>>
 
Overordna instansar, kontaktinformasjon
Sjå kommunal plan (Krev pålogging)
       
Beredskapsressursar Sjå kommunal plan (Krev pålogging)
 
Tiltakskort

Tiltakskort for ulike hendingar, kan vere t.d.:

Tiltakskort for hendingar som er spesifikke for sektor eller eininga
 
Vedlegg operativ del 
Interne ressursar
  • Beredskapsrom, utstyr
  • Køyretøy i einingane
  • Psykososialt team
  • Tilflyttings/innkvarteringsnemd
 
Eksterne ressursar Sjå kommunal plan (Krev pålogging)
  
Tiltakskort (Kjem seinare)
  • Svikt i el-forsyning
  • Ureining/svikt i drikkevassforsyning
  • Brann
  • Større trafikkulykke
  • Influensaepidemi
  • Ekstremvær
 
Einingsleiarar 
Oversikt over einingsleiarar/sektorleiarar i kommunen
Rektor:
Lars Bakka , Mob 975 52 195  lars.bakka@stord.kommune.no
Ass.rektor:
Egil Petterteig Mob 975 52 197 egil.petterteig@stord.kommune.no

Administrativ del
Beredskapsgruppe
  • Kven som deltar i beredskapsgruppa
  • Ansvar og oppgåve for beredskapsgruppa
 
Mål og strategi for beredskapsarbeid Sjå kommunal plan (Krev pålogging)
 
Førebygging
Førebyggjande og konsekvensreduserande tiltak
 
Tiltak 
Planar for skadereduserande tiltak
 
Revisjon
Revisjon av beredskapsplan, ansvar
 
Definisjonar
Definisjonar og prinsipp for beredskapsarbeid i kommunen
 
Samordningsplan
Samordningsplan for sektorar innan kommunal forvaltning Sjå kommunal plan (Krev pålogging)
 
Vedlegg administrativ del Sjå kommunal plan (Krev pålogging)
  • Mal for logg-skjema
  • Kraftleverandør
  • Helseføretak
  • Lover og forskrifter Oversikt
  • Prosedyre for dokumentstyring

 

Planar for skule:

Del 3 Akuttnivå Lokalt Sagvåg skule

 

Rettleiar for alvorlege ulukker>> (sept08)

INNHALD:

 

Beredskapsplanarplanar:

Instruksar i ein krisesituasjon

Ansvar / instruksar

Alarmplaninstruks for rektor (Lars Bakka)

Mediekontakt i samband med alvorlege ulykker

·         Berre rektor skal uttala seg.
MEN: Den som tek telefonen skal IKKJE seie 'ingen kommentar'. Be om å få undersøke saka og meld at rektor ringer tilbake til t.d. journalisten. (Hugs å få direktenummeret.)

  •  Ver alltid sakleg, kort og konsis.

  • Gje alltid rask og rett informasjon

  • Hald deg til fakta

  • Ver imøtekomande og vis vilje til samarbeid med pressa.

  • Ver budd.

  • Ha kontroll med situasjonen.

Alarmplaninstruks for assisterande rektor

Ansvarleg for alle elevane som er på skulen.

·         Undervisningsinspektør skal sjå til at alle klassane har ein vaksen hos seg. (Helst klassestyraren.)

·         Fungerer som rektor om rektor ikkje er til stades.

Alarmplaninstruks for sosiallærar:
Sosiallærar I (5.-7.st)

Ansvarleg for varsling av pårørande.

·         Ver alltid sakleg, kort og konsis. (Ikkje uttal deg om skadeomfang e.l.)

·         Gje alltid rask og rett informasjon. (Eks. "De må møta på Fylkessjukehuset straks.")

·         Hald deg til fakta.

·         Ha kontroll med situasjonen.

Sosiallærar II (1.-4.st) overtek rolla til sosiallærar I dersom ho/han er borte.

Alarmplaninstruks for sekretær
Hjelper rektor, inspektør og sosiallærar frå kontoret.
-
          Overtek ei koordinerande rolle dersom undervisningsinspektør er borte.

Alarmplaninstruks for lærarane
Ansvarleg for klassen han/ho har fått ansvaret for av undervisningsinspektør
-
         Sjå elles gjeldande handlingsplan for dei ulike situasjonane. 

Alarmplaninstruks for andre tilsette
Assistentar og andre tilsette hjelper til i dei klassane det er spesielt trong for dette
-
         Sjå elles gjeldande handlingsplan for dei ulike situasjonane.

Skulefritidsordninga:

Alarmplaninstruks for tilsette i SFO

Det er til ei kvar tid dei som er på arbeid i SFO-tilbodet som har ansvar for at gjeldande rutinar for kritiske situasjonar vert følgde.  Dersom rektor er til stades vert instruks den same som i skule.
Dagar rektor ikkje er til stades, må den/dei som bemannar tilbodet handtera ein eventuell krisesituasjon

 

Handlingsplan ved alvorlege ulykker

 

1. Den første som kjem til ulykkesstaden syter for at

  • førstehjelp blir gjeve
  • lege/ambulanse blir varsla
  • rektor blir varsla

2. Rektor, eller den som fungerer som rektor, syter straks for at

  • politiet blir tilkalla ved trafikkulykker, alvorleg personskade og ulykker der strafferettsleg ansvar kan bli gjort gjeldande
  • foreldra blir varsla av sosiallærar  1 (sjå alarmplaninstruks for sosiallærar 1)
  • personalet blir orientert
  • undervisningsinspektøren har det overordna ansvaret for at alle klassane får ein lærar eller assistent med seg i klasserommet (sjå alarmplaninstruks for undervisningsinspektør)

3. Følgjande strakstiltak blir, så langt det er mogeleg, gjennomført for dei andre elevane

  • lærarane tek elevane med til klassen
  • sosiallærar  2 tek seg av søsken til den forulykka. (Dersom sosiallærar 2 ikkje er til stades, den som rektor pålegg dette ansvaret.)
  • lærarane har ansvar for at sjokkskadde elevar får ekstrahjelp, og at rektor får melding om lege må tilkallast.
  • lærarane må så langt som mogeleg syta for at elevane får følgje med kvarandre på heimvegen
  • lærarane må vurdera om foreldra bør kontaktast for henting av elevar som treng spesiell omsorg

4. Så snart det er praktisk mogeleg, syter rektor eller den som fungerer som rektor, for å kalla saman til eit møte mellom lærarar, PPT  og helsepersonell for å drøfta og leggja til rette for  oppfølgingstiltak. Det må leggjast vekt på at elevane må få snakka ut om det dei har opplevd, og det må inviterast til ein open kontakt mellom heim og skule. Det må leggjast spesiell vekt på augnevitne og deira behov for hjelp.

 

Handlingsplan ved dødsfall

Denne delen av planen er eit internt notet som ikkje er publisert på nett

Les også: 'Små gutter sørger også'>>

 

Handlingsplan for akutt situasjon som krev at elevane må bli igjen på skulen

Scenario:

1.       Alvorleg ulukke/hending i skulemiljøet

·          Dette kan vera trafikklukker, fallulukker, gisslesituasjon m.m.

2.       Større ulukker/hending i lokalsamfunnet

·          Dette kan t.d. vera større arbeidsulukke på ein av arbeidsplassane i kommunen (der det er usikkert om foreldre til elevar er forulukka) større bussulukke, brann i bedrift med mange foreldre m.m.

I alle tilfella kan det bli aktuelt å halda elevane igjen på skulen til dei vert henta av foreldra. I ein slik situasjon vert dei yngste elevane haldne i klassane og på SFO til dei vert henta. For dei eldre elevane, og dei yngre som ikkje vert henta gjeld at foreldra må kontaktast på arbeid eller heime pr. telefon.

Det er telefonane i administrasjonen ved skulen som vert nytta til denne kontakten. Ein kan også nytta telefon i SFO, personalrom og mobiltelefonar dersom det er trong for fleire liner ut. Ei line inn bør alltid vera ledig.

Det bør også vurderast om Stord kommune sentralt v/ Kundetorget bør ta del i eventuell ”storvarsling” av foreldra. Ved svært alvorlege hendingar der heile lokalsamfunnet er råka vil sjølvsagt massemedia, t.d. NRK Hordaland vera ein naturleg samarbeidspartnar. (Sjå instruks for rektor.)

 

Handlingsplan for akutt situasjon som krev at skulen vert evakuert

 

Scenario:

1.       Alvorleg ulukke/hending i skulemiljøet

·         Brann i skulen, langvarig lokal straumstans i kaldt ver, vatnstans, m.m.

2.       Større ulukker/hending i nærmiljøet.

               *   Alvorleg trafikkulukke og brann m.m.

I slike høve gjeld mange av momenta i planen over. Dersom heile skulen skal evakuerast, vil gymsalen ved Nysæter ungdomsskule bli nytta som mellombels innkvartering.

 

Brann

Norke lenkjer:

o    Branndokumentasjon>>

o    Diverse branntekniske dokument>>

  • Brann vert varsla med korte støyt i ringeklokka.
  • Elevane går roleg ut gjennom garedobane eller andre rømingsvegar.
  • Klassane stiller opp i rekkjer på skuleplassen som vist på oversikta under
  • Rektor får tilbakemelding frå kvar klasse om antal evakuerte elevar
  • Ved brann går elevane opp i løypa rundt skogen. Ved øving går elevane inn att.

Handlingsplan mot mobbing 

 


Nullmobbing.no

 

Logrgunnlag for arbeidet

Opplæringslova § 9a

Tiltak mot mobbing

Førebygging, tiltak på lang sikt

Skulen/lærarane:

  • Byggja opp eit positivt sjølvbilete hos elevane
  • Utvikla elevane si innlevingsevne (empati),
  • Motverka elevane sin aggresjon og deira asosiale åtferd .
  • Bruka undervisingsopplegget ”Mitt val” .
  • Kvar  klasse lagar reglar for korleis ein skal oppføra seg.
  • Elevsamtale: elev/kontaktlærar.

Trivselsundersøking haust og vår.

  •  Temaet mobbing  må kvart år vera tema på klasseforeldremøte. Kva form dette får og i kva grad det skal fokuserast på dette, må vurderast frå år til år.

  • Mobbekampanje knytt til vekeoppdrag

Elevar:

  • Fadderordning: Elevane som tek til på 1.klasse får ein fadder frå 6.årssteg Dei får vita kven som er fadder på våren før dei tek til på skulen. Kontaktlærarane i dei aktuelle klassane samarbeidar om dette.

Forventningar til foreldra:

  • Nært samarbeid med skulen.
  • Gje elevane ei meiningsfull fritid.
  • Læra elevane reglar og setja grenserfor dei.

SLT-koordinatoren og Utekontakten:

  • ”Ung på Stord”-programmet i 7. klasse.
  • Aktivitetsdag for 7. klassane i samarbeid med ungdomskulen

Kva gjer ein viss mobbing oppstår:

Ein får melding eller observerer mobbing:

Gripe inn mot mobbinga!

Ved mobbing vert:

  1. Mobbar og offer innkalla til møte med foreldra

  2. Ved mobbing

Sanksjonar / straff

Sanksjonar er ikkje det ein skal ty til i første omgang, men dei må finnast slik at ein veit kva som kan takast i bruk når det er naudsynt. Slike kan vera:

  1. Å måtta sitja ei stund på rektor sitt kontor.
  2. Bli omplassert i basen.
  3. Erstatta øydelagde ting. (Opp til kr 5000,-)
  4. Ta frå eleven privilegiar.

 

Handlingsplan ved akutt åtferdsproblem

Problem knytt til åtferd kan vera alt frå uro til vald frå ein elev. Men det kan også vera skulk, eller forsvinning frå skulen i skuletida.

Åtferdsproblem på årssteget

I dei ulike klassane vil ein til tider oppleve at det «kokar over» og at situasjonen kjem ut av kontroll. Ein må då på eit gitt tidspunkt be om hjelp. Dette bør gjerast med tanke på den eleven det gjeld, læraren og resten av årssteget.

 1. Når ein opplever uakseptabel åtferd i ein klasse, er det best om den som underviser sjølv klarar å «ordne opp». Dette vil styrkje læraren sin autoritet og posisjon på sikt.

 2. Finn ein det naudsynt, kan ein be rektor eller nokon som ikkje har undervisning i den timen om å ta over årssteget. Då kan ein sjølv får snakka med eleven det gjeld.

 3. Den strengaste reaksjonen er å ta kontakt med rektor. Då må ein også vurdera om ein ynskjer at rektor skal vera med i klassen, om rektor skal ta over klassen, eller om eleven skal til rektor. Dersom ein elev vert send til rektor grunna uakseptabel åtferd,  vurderer rektor om dei føresette skal informerast.

Dersom problemet ikkje vert løyst over tid, bør ein vurdera om sosiallæraren i ein periode er med i klassen, eller tek seg særskilt av denne eleven. Her må sosiallærar og klasselærar leggje ein plan for korleis ein nyttar denne avgrensa ressursen best.

Me må heile tida vurdera om me kjem til eit punkt der me må fokusera særskilt på skulemiljøet. Dersom det er mange «enkeltelevar» som har problem med å tilpassa seg skulekvardagen, må me sjå kritisk på eigen praksis, m.a. val av arbeidsmåtar o.a

   

Forsvinning eller skulk

1.    Forsvinning:
Dersom ein elev ikkje kjem inn etter eit friminutt skal me straks, om mogeleg innan 10 minuttar, senda ein vaksen ut for å leita etter eleven. Dersom eleven ikkje dukkar opp i løpet av det neste kvarteret, bør administrasjonen varslast. (Dersom eleven bur nær skulen, er det naturleg å kontrollera om eleven har gått heim,…)

2.  Skulk, eller anna ugyldig fråvær.
Dersom ein elev ikkje kjem til skulen i rett tid, og føresette ikkje har meldt frå om at eleven er sjuk eller har anna gyldig fråvær, tek kontaktlærar kontakt med heimen innan ein time.

I august 2011 kom denne rettleiinga frå UFD om emnet:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/aktuelt/nyheter/2011/barn-som-ikke-moter-pa-skolen.html?id=651600

 

 

Tryggleik i bassenet
Sagvåg skule nytter Nysæterbassenget til symjeopplæring.
Her føl me gjeldande rømningsplan for Nysærer ungdomsskule. Me føl også retningslinene i "Symjepermen" for bassenngulukker

Tryggleik i på isen
På kunstisbanen på Vikahaugen
Vanlege reglar for fallulukker gjeld på kunstisbanen.

Skeisedag på Storavatnet
Når me nyttar Storavatnet gjeld også dei vanlege varslingsrutinane ved uukker.
Elles nyttar me avmerka område og me måler sjøve at isen er trygg i området me nyttar (over 20cm)

 
Tekstmelding når eleven ikkje kjem til skulen.
(Sjå også: Forsvinning eller skulk)
 

melding 003aVed Sagvåg skule ber me om at de nyttar tekstmelding eller mail til skriftleg kontakt med skulen. Me ynskjer også at melding om sjukdom vert meldt før skuledagen tek til på SMS (tekstmelding). Trur ein at eleven vert borte fleire dagar, er det nok å melda frå om dette i den første tekstmeldinga. På denne måten veit me kva elevar som skal vera til stades når den første timen tek til. Dersom ein elev ikkje kjem, utan at me har fått melding om dette om morgonen, tek me kontakt med heimen.

Ein treng då ikkje skrive melding i etterkant når eleven kjem tilbake på skulen.

Revidert regel nr 9:
Er ein elev borte frå skulen, må kontaktlærar få ei tekstmelding (sms) før kl.08:30. Me tek kontakt med heimen, dersom ein elev ikkje kjem til skulen utan at me har fått melding om dette på førehand. Treng eleven fri, spør føresette om dette på førehand. Dersom eleven  har vore hindra frå å gjera leksene til rett tid, eller eleven ikkje kan delta i kroppsøving eller symjing, skal føresette også skriva ei melding. I desse tilfella kan det nyttast e-post eller tekstmelding.

Pandemiplan
Lenkje til vår pendemiplan>>
Skuleskyting og andre trugsmål mot skulen
Det er førebels ikkje laga eigen plan for skuleskyting ved Sagvåg skule. (Obketplan og handlingspman) Desse er interne notat>> (Krev pålogging)