Trivsel og Tryggleik

Oppdatert:08.04.10

<<Innleiing Del 1 Førebyggande arbeid>> Del 2 Risikonivå>> Del 3 Akuttnivå>>

 

Førebygging

FELLES FOR HEILE SKULEN førebygging

Konkrete tiltak

Systematisk arbeid mot felles mål, verdiar, normer og kultur

Sagvåg skule vil med jamne mellomrom drøfte kva pedagogisk grunnsyn og elevsyn ein byggjer tiltaka på. (Ofte med utgangspunkt i "menneska" i K-06 Generell del)
Arbeidet med "Steg for steg" vil også stå sentralt i desse drøftingane.

http://skole.stord.kommune.no/sagvaag/bilete_09/smaa09/tt_del1.jpg 

 Pedagogisk grunnsyn

Konkrete tiltak:

Elevsyn


Dei tilsette har felles haldning i møte med einskildbarnet

·         Alle skal behandle elevane med respekt

·         Leggje vekt på å sjå eleven sine positive sider

·         Syta for at eleven vert sett og opplever  skulen som ein trygg  stad

Læringssyn

Bygga opp sosial kompetanse hos kvar elev

·         Gje eleven kunnskap og forståing av reglar og rammer for åtferd og sosial omgang ved Sagvåg skule. Sjå reglar for  trivsel og tryggleik

·          Leggje til rette for å gje elevane oppgåver dei kan meistre, og gje ros og oppmuntring under vegs. Ein må også ta praktiske konsekvensar av K 06  med tanke på elevmedverknad, arbeidsmåtar og grunnleggjande elevsyn.jmf. § 9.a-5

 


Kunnskapssyn

·         Eleven skal jobba etter måla i K 06

 

Kultur og samfunssyn

Skulen gjer bruk av den kulturelle skulesekken

 

Samarbeid heim- skule
- Det formelle samarbeidet med heimen er knytt til foreldremøte og to utviklingssamtaler i skuleåret, ein haust og ein vår.
(sjå K 06 ?  og Rundskriv F-107-97) om endring av forskrifter

 

Tryggleik og Trivsel i undervisningssituasjonen

 Skuleåret 2000/01 tok skulen i bruk opplegget "Steg for steg".

Tryggleik og Trivsel utanom undervisning
I friminutta er det alltid fleire vaksne ute. Desse har først og fremst til oppgåve å vera synlege for å førebygge ikkje-ønska åtferd. Dei kan også ta aktivt del i leik og andre aktivitetar, men dei må også ha eit "overoppsyn".

Elevrådet

Reglar for pausetid inne

    • Me brukar ikkje utestemme inne.
    • Me skal ikkje springa når me er inne.

Dette brevet går heim til foreldra til 1. og 5.klasse kvart år:

 

TIL ORIENTERING:

Skulen har ansvar for tryggleiken til elevane

Me ynskjer å bruka nærmiljøet aktivt i den daglege undervisninga. Også læreplanen stiller krav til samarbeid mellom skulen og lokalsamfunnet. Dette fører til at elevane til tider er med på aktivitetar også utanfor skuleområdet. Dette gjev oss sjølvsagt utfordringar med tanke på tryggleiken til elevane. Me ynskjer likevel å ta nærmiljøet i bruk, det vert då til tider aktuelt med:

  • Transport av elevar i private personbilar. (Sjå baksida av dette arket)
  • Elevane kan vera med på tur til sjøen.
  • Elevane kan vera med på båttur. (Båten må vera godkjent for talet passasjerar, og alle nyttar redningsvest)
  • Sykling til og frå skulen og sykkelturar
  • Elevane kan bada ute. (Sjå baksida av dette arket)
  • Elevane kan vera med på fjelltur med klassen og heile skulen.

 

Spesielt ved vår skule:

Det er fleire vaksne ute i friminutta, og det er vaksne som passar borna medan dei ventar på bussen. (Elevane samlast ved hovudinngangen.)

Lov om grunnskulen §4 Skyss og innhysing
[...] Kommunen har ansvar for tilsyn med elevane når det vert ventetid, og for at elevar som ikkje kan reise åleine, får følgje.

Frå 1.klasse til 7.klasse:

  • Elevane får arbeida ute på skulen sitt område utan kontinuerleg tilsyn i undervisningstida.
  • Elevane får også fylgje til og frå bading det året dei går i 2.klasse.

Dette skrivet vert sendt ut til alle elevane i 1.- og 5.kl. Det vert informert munnleg om emnet på foreldremøta kvar haust.

De finn alltid informasjon om spesielle aktivitetar på vekeplanenane til elevane Ta kontakt med skulen dersom de har spørsmål.

Med helsing:
Lars Bakka
-rektor-

Kopi til: Arkiv,

Klipp:-------------------------------------------------------------------------------------------

Namnet til eleven: ____________________________ Klasse:_____________


Eg samtykkjer at barnet mitt er med på aktivitetane. Føresetnaden er at reglane for aktiviteten vert følgd.

Sign:___________________________

Returner lappen til skulen innan ___

[Baksida av brevet:]

Stord, 07.08.95

Ansvarstilhøve ved ikkje offentleg elevskyss

[.....]
4. Ved all anna skyss set skulesjefen slike vilkår får erstatning utover det som vert dekka av "skadevolder eller forsikring":

  • Skyss etter pkt. 4 må nyttast i minst mogleg grad.
  • Rektor/styrar har ansvar for at det ikkje er fleire elevar i kvar bil enn det bilen er sertifisert for.
  • Rektor/styrar må sikra seg at bilen har forsikring.
  • Rektor/styrar må ha sett i verk køyringa slik at det er ei "pliktmessig deltaking" -ikkje berre frivillig køyring, som ikkje er kjent for rektor/styrar. Vedtekne turplanar er dekka av ordninga. Skulen/barnehagen vil på denne måten til ei kvar tid ha oversikt over slik køyring.
  • Rektor/styrar kan delegera avgjer etter pkt. 4 skriftleg til ansvarleg person.
  • Ved eventuelle uhell under slik køyring må skulekontoret straks få melding

Ovanståande ordning gjeld for skuleåret 1995/96. Mogleg lenging vert teken opp for kvart skuleår.

Med helsing
Atle Bjørn Mæhle
-oppvekstsjef-

Rundskriv frå KUF 30/92

[.....]

Utendørs bading:

  1. Læraren må ha skriftlig samtykke frå føresette før slik bading kan skje.
  2. Det må setjast minst like strenge krav om tilsyn under slik bading, m.a. til livbergingskompetansen hos dei vaksne som har dette tilsynet, som ved innandørs symjeopplæring. Læraren har hovudansvaret for heile turen, og også for eventuell bading.
  3. Ein må velje badeplass med omhug, slik at tilsynet og tryggleiken for alle elevane blir best mogleg. Badeområdet må vere avmerkt.
  4. Er det ein stor klasse, kan beste løysinga vere å dele klassen. Da må minst to vaksne ha tilsyn med dei som er i vatnet, og ein med dei som har aktivitetar på land.
  5. Det vil styrkje tryggleiken om to og to elevar blir motiverte til å halde auge med kvarandre.

Til og frå bading

Elevane får fylgje den første perioden dei går til og frå bading i 2.klasse. Dei føljer sykkel og gangsti  til og frå bading.. Elles går dei denne vegen utan tilsyn.

 

Rutinar for samarbeid om eleven si sosiale - og faglege utvikling
Teama er organisert i 1.til 4.team, og 5.til 7.team. Det er  her dette vert drøfta.

Sosiallæraren
Sagvåg skule har to sosiallærarar. Sosiall I har 1,5 t , og sosiallærar II har 1 t pr. veke til arbeidet. Det skal vera omlag 1/2 t pr. klasse til sosiallæraressurs.

Sosiallærarinstruks (Døme frå skuleåret 2000/01)

Generelt:
ARBEIDSOMRÅDE: Sosialpedagogikk
RESSURS: 2 1/2 undervisningstime [ konvertert: è 3t 45 min]
TIDSBRUK: Noko fast noko variabel.

OPPGÅVER:
Kontaktlærarane tek oftast initiativet:

  1. Samtalar med, og oppfølging av einskilde born med sosiale vanskar.
  2. Vera med på konferansetimar, eller ha samtalar med foreldre til born ein har oppfølging med.
  3. Vera med å arbeida ut klassemiljøtiltak. Vera med i deler av gjennomføringa av desse.
  4. Utføra testing av enkeltelevar når kontaktlærar ber om dette.

Andre oppgåver:

  1. Gjennomføra tverrfaglege møte
  2. Vera med å utarbeida trivsel og tryggleiksplanar / undersøkingar.
  3. Ha ansvar for elevråd, førebuing, gjennomføring og etterarbeid.
  4. Ansvar for gjennomføring av nokre sosiale arrangement ved skulen.

Bruk og fordeling av ressursen:

Sosiallærar 1-4
(2 klokketimar i veka)

Sosiallærar 5-7
(1,5 klokketimar og 15minutt i veka)

  1. Oppfølging av born [oppgåve 1, 2 og 3]
  2. Sjå til at elevar vert testa. (sjå spesialpedagogisk handbok) [oppgåve 4]
  3. Delegert ansvar for tverrfaglege møte [oppgåve 5]
  4. Ansvar for gjennomføring og oppfølging av elevråd. [oppgåve 7]
  5. Ansvarleg og koordinator for nokre sosiale arrangement:
    - Grand Prix i juni
    - Sommarfesten i juni
  1. Oppfølging av born [oppgåve 1, 2 og 3]
  2. Sjå til at elevar vert testa. (sjå spesial- pedagogisk handbok) [oppgåve 4]
  3. Oppfølging, revidering av planen Trivsel & Tryggleik, undersøkingar. [oppgåve 6]
  4. Ansvar og koordinator for nokre sosiale arrangement:
    - Sosiale samlingar
    - Trivsel & Tryggleik- kampanje i september
  5. Fordeling av rom til midttimen

 

Planar og tiltak for situasjonar der elevar kan bli utsette for hendingar som krev ekstra omsorg.
Sjå planane i kap 3 akuttnivå : "Når nokon døyr", "Alvorlege ulykker" og "Handlingsplan mot mobbing Sagvåg skule"

Prioritera ressursane slik at evt. vanskar blir fanga opp tidleg
Tverrfagleg møte . Der kant enkeltelevar drøftast. Anten anonymt, eller med namn om foreldra er med, eller har gjeve samtykke.

 Det fysiske miljøet som trivselsfaktor
Me har gode uteareal og eit fint nytt skulebygg som me tek vare på.

Overgangane frå barnehage til skule og frå barneskule til ungdomsskule
Skulen har samarbeidsmøte med barnehagane i området om enkeltelevar før dei tek til i skulen.  Førskuledagane våren før ungane tek til på skulen, vert også nytta til samarbeid med foreldra og eleven.
Samarbeidet med Nysæter ungdomsskule føljer fast oppsett med m.a. informasjonsmøte for foreldra og besøk på ungdomsskulen for elevane. Det er også eigne samarbeidsmøte om enkeltelevar.

Sjå plan overgang barnehage/skule og skule/ungdomsskule

Når nye elevar tek til ved skulen

flytting i skuleåret

Ny elev til skulen:
Når ein ny elev kjem til skulen vert eleven og foreldra først mottekne hos rektor, der får dei generell informasjon om skulen, og skulen får informasjon frå foreldra og eleven.
Rektor føljer så eleven til klassen. (Dersom eleven ynskjer det kan også forelder vera med.)

Tilpassa opplæring

  • det fysiske læringsmiljø
  • aktive arbeidsmåtar som krev anna utstyr enn lærebøker
  • styrking av elevane si sjølvkjensle, elevsyn
  • bruken av m.a. ressursane til spesialundervisning

Øve opp eleven sine sosiale og emosjonelle evner og styrkje sjølvkjensla
Alle har behov for å føle at dei meistrar kvardagen. For dei svakaste elevane vert det særs viktige å fokusere på det dei meistrar for slik å styrke dei svake sidene. Her vil ei drøfting av spesialundervisninga stå sentralt. Sjå også ny "Handbok for spes.ped. tiltak"

Foreldresamarbeid [Les meir>>]
Samarbeidet heim skule vert ført vidare.. Det viktigaste samarbeidet skjer på klassenivå i samarbeidet mellom heim skule om enkeltelevane og klassemiljøarbeid

Åtferdsmodifikasjon
Lærarane ved Sagvåg skule kjenner teknikkane som vert brukt i denne metoden, m.a. lønn (forsterking) av ønska åtferd og ignorering av uønskt åtferd. (Sjå vedlegg i den kommunale planen Trivsel og Tryggleik) "Steg for steg"-opplegget står også sentralt i dette arbeidet.

 

Planarbeidet ved Sagvåg skule

For kvar elev

  • IOP- plan
  • Det vert ikkje laga individuelle opplæringsplanar for andre elevar.

Undervisningsplanar for kvar klasse

  • Vekeplanar,

For heile skulen

Dei planane som til ei kvar tid gjeld for skulen finn ein ei oppdatert liste over på heimesida til skulen.

Førebygging

Bygga opp sosial kompetanse hos kvar elev
Gje eleven kunnskap og forståing av reglar og rammer for åtferd og sosial omgang ved Sagvåg skule. Dette arbeidet vert hovudsakleg gjort på klassenivå, men for enkelte elevar må dette arbeidet førast vidare individuelt.

Positiv sjølvbilete hos eleven
Leggje til rette for å gje elevane oppgåver dei kan meistre, og gje ros og oppmuntring under vegs. Ein må også ta praktiske konsekvensar av L 97 med tanke på elevmedverknad, arbeidsmåtar og grunnleggjande elevsyn.

Samarbeid heim- skule
- Det formelle samarbeidet med heimen er knytt til foreldremøte og to utviklingssamtaler i skuleåret, ein haust og ein vår. (sjå K 06  om vurdering og Rundskriv F-107-97) om endring av forskrifter)