Risikoanalyse for Sagvåg skule  Krisehandtering Stord kommune
(ROS-analyse)


Arbeidstilsynet vil i løpet av 2002 fokusera på systematikk, fysisk og psykososialt arbeidsmiljø i skulane. I samband med dette er det eit ønske at skulane i Stord lagar ein  "Risiko- og sårbarhetsanalyse" for eininga.

Denne analysen naturleg inn i HMT-arbeidet ved skulen vår. Dei siste åra er HMT-runden blitt nytta til å setja fokus på det fysiske arbeidsmiljøet til dei tilsette og elevane. Les meir>>

Risikoanalysen er no oppdatert til ny Sagvåg skule som vart teken i bruk januar 2006, sidte revisjon oktober 2014
 

http://skole.stord.kommune.no/sagvaag/bilete/a/autograf.gif
-rektor-

Risikoanalyse for Sagvåg skule:

Firma:
Stord kommune

 

Eining:
Sagvåg skule

Vurder sannsyn

Sannsynlegheit for at situasjonen oppstår

Skaler i forhold til: Score:

1  Aldri, skjer sjeldnare enn kvart 5.år

2  Sjeldan, skjer 1 gong kvart år

3 Mindre sjeldan, skjer 1 gong i månaden 

4  Vanleg, skjer 1-2 ggr kvar veke

5 Ofte, skjer dagleg eller 3 ggr i veka 

 

Utført av:
Lars Bakka

 

Dato:
mai 2006

revidert:
okt-07
mars -10
mars-11
des-12
nov-14

Konsekvens av situasjonen (for den tilsette)

Ta utgongspunkt i 4 frå forrige slide

Skaler i forhold til: Score:

1 Ufarleg, utan skade på menneske

2 Mindre skade, utan behov for fråvær

3 Skade, med påfølgjande fråvære <1 veke  

4 Skade, varige mén og langt fråvære >1 veke 

5 Skade, katastrofale følgjer

 

Kategori

Uønska hending

Årsak

Konsekvens

Kor truleg
 er det?

Konsekvens
(I verste fall)

Tiltak for å unngå gjentaking

http://skole.stord.kommune.no/sagvaag/bilete_07/i_okt_07/sos.jpg
Psykososiale
arbeidsmiljø
[Sjå eigen plan>>]

         

 

Sjå eigen plan>>

 Skulemasaker

 

 

 5

 5

Konflikt elev-elev
Mobbing, eller enkeltståande konflikt.

Konfliktsituasjon grunnaelevtypar, diagnosar miljøproblem, interessekonflikt e.l.

Mistrivsel, fysiske og psykiske skadar

5

1-5

Konflikt vaksen-vaksen:
a) mellom kollegiet
b) mellom leiing/tilsett
c) mellom heim/skule døme: Mobbing, eller enkeltståande konflikt.

Konfliktsituasjon grunna miljøproblem, interessekonflikt e.l.

Ulikt elevsyn, manglande informasjon og kunnskap

Sluttar i jobben, helsefare, m.m.dårleg arbeidsmiljø for vaksne og barn, mistrivsel, psykiske skadar,

3

2

4

a) Systematisk bruk av medarbeidar-samtale for å avdekka problem
b) Arbeidsmiljø-tiltak
c) Godt heim/skule-samarbeid
[Sjå eigen plan>>]

Varsla verneombodet

 

Konflikt elev-vaksne
("Åtferdsvanskar")

Aggressiv, valdeleg elev

Manglande informasjon og kunnskap

Mangel av ”felles platform”

Vanskeleg opplærings-situasjon

5

4

Systematisk arbeid med ulike tiltak.
Sjå eigen plan>>

Varsla verneombodet

http://skole.stord.kommune.no/sagvaag/bilete/bilete_06/smaa_bilete/interioer_jan05_%20(15)_small.JPG
Fyskisk
innemiljø
[Les meir>>]

 

Bruk av pc

Stor bruk av pc 

 Musesjuke, stiv nakke

3

3

 

Feilbruk av kjemikalier

Dersom elevar får tak i kjemikalier til reinald e.l.

 

1 

3

Alle kjemikalier er innelåste.
Minst mogleg mengd i bruk

Skade ved bruk av maskin i sløydsal.

Farleg rediskap.

Skal ikkje nyttast av elevane.

1 

3

Lås på sag, elektrisk utstyr er innelåst

Stråling, støvplage frå laserskrivarar og kopimaskinar.

Maskinane er plasserte i i eigne rom. Mellom arbeidsromma for teama og i lager adm.

Moglege fysiske plager

1 

1

Sjå planløysing>>

Dårleg inneklima

Huset vert  for varmt på dagar med høg utetemperatur

Manglande solskjerming

Hovudverk, konsentrasjons-vanskar m.m.

4

2

Lufting når véret tillet det, og i alle pausar

 

Fall i amfiet

Klatring utenfor rekkverk

Store fysiske skader

1

4

 

Fall ut vindauga

Vindauget på Petarteigen kan opnast heilt og elevar kan dette ut.

Store fysiske skadar

1

4

 

Gymsalen
Fall i frå t.d. ribbevegg eller tau
Bruddskader
Hovudskader

Hendeleg uhell

Uorganisert aktivitet

Ulike skader

3

4

 

Scenen dett ned

Teknisk svikt

Fysisk og psyskisk skade

1

4

 

Kjøkenet
t.d skjære seg
Brannskader
Brann
Innestengt i fryseren

At utstyret ikkje vert brukt som det skal.
Feil på det elektriske anlegget
Medelevar stenger inne.

Kuttskader
Brannskader
Skulen  brenn.

1

4

 
Heisen dett ned Teknisk svikt Fysiske og psykiske skader 1 4  
Ryggskade Lærarar og assistentar bøyer seg ned for å hjelpa elevar Ryggskade 1 4 Kjøpa inn "krakk"

 

 

 

 

 

Kategori

Uønska hending

Årsak

Konsekvens

Kor truleg
 er det?

Konsekvens

Tiltak for å unngå gjentaking

http://skole.stord.kommune.no/sagvaag/bilete_07/smaa_2007/sfosyden_small.jpg
Fysisk
utemiljø
[Les meir>>]
Steinsprang frå fjellvegg

Vær og vind. Elevar kaster ting,
Masse som løsner

 

Fysisk skade 1   
  Skulevegen.
  • Elevar kryssar riksvegen

  • Fall på sykkel

  • Mobbing

  • Fall i frå murane

  • Påkøyrsle

  • Påsykling

  • Kidnapping

  • Pedofile

Fysisk og psykisk skade 2 

Elevane tek bilete frå skulevegen sin.

Elevane skal ikkje sykle til og frå bading.

  Brannskade open eld, bål eller kokeapparat. Brannteppe…

 Feil bruk
Uoppmerksame elevar
Manglande tilsyn

Brannskader  1   
  Trafikk på skuleområdet. (Vitjingar og vareleveranse Bossbilar og varelevering må køyre inn til hovudinngongen for å få levere/hente Påkøyrsle me fysiske skader 1  5

Bussvakt

Sim dunkane skal flyttast

 

  Elev forsvinn frå skulen
Elev kjem ikkje fram til/frå bading på Nysæter u-skule.

Konflikter

Kidnapping

 

Frustrasjon og at eleven ikkje får med seg undervisninga

Fysiskeog/eller psykiske skader 

2 4  
  Klatring på taket på skulen For lett å kome opp. Fallskader og hovudskader  2   
  Drukne i vassdammar Store vassdammar Hjerneskade/død 1  5 Brønnloven er 23 cm og me må fylle i djupe hull.
   Akutt sjuke elevar
  • Hjartestans

  • Epelepsi

  • Blindtarm

  • Hjernehinnebetennelse mm

Fysiske skader/død 2  5  
  Pandemi Vår Pandemiplan>>        
  Trafikk:
a) Påkjørsel
b) Påkjørsel på skuletur/utedag
a) Elevar kryssar riksvegen
b) Elevane skal få ein del av opplæringa utanfor skulenl
a) Forbod mot å kryssa riksvegen
b) God "trafikk-kultur" under transport til fots, eller med offentleg transport
1 5 a) Fysisk gjerde mot riksvegen og bru.
Strengt forbod mot å kryssa vegen.
"Bussvakt" kvar dag.
b) Elevane i 1.-4.kl brukar m.a. refleksvestar på tur.
Alle foreldra skriv under på skriv om bruk av nærmiljøet m.m.
[Les meir>>]
  Fallskade i trapper Amfiet har ei lang trapp Trappa har fått antisklimerking. 1 4 Organisering av skuledagen fører til at ikkje alle skal ut/inn samstundes.
  Fall ut vindu Berre nokre få vindauga på mellomsteget er i 2.høgd Fallskade 1 1  
  Falle i fjell Det er ein del skrentar rundt skulen. Desse vil bli vurdert kvar for seg.   2 5 Beplantning og, eller gjerde.
  Stikkskade grillpinnar Leik med grillpinnar etter .d. pølsegrilling Augeskade e.l. 1 4  
  Falle i fjell Det er ein del skrentar rundt skulen. Desse vil bli vurdert kvar for seg.   2 5 Beplantning og, eller gjerde.

Kategori

Uønska hending

Årsak

Konsekvens

Kor truleg
 er det?

Konsekvens

Tiltak for å unngå gjentaking

Brann
http://tbn0.google.com/images?q=tbn:FFHmZnzb4SJszM:http://www.amgmedia.com/freephotos/fire.jpg

[Les meir>>]
Effektiv evakuera ved brann Det er laga plan for evakuering og gjennomført øving. Brannøving minst to gonger i året. 1 5  
Brann Moglege brannårsaker:
- Tildekking av panelomnar
- Open eld, (stearinlys)
- Keramikkomn
- Hærverk, påtenning
Fokus på branntryggleik.
Teknisk kontroll av omnar o.a.
1 5 Brannvernarbeid. 
Sjå eigen perm.
Bålbrenning ute av kontroll Fks vind Skogbrann 1 5  
Bålbrenning -> brannskade Fall, leik e.l. Brannskade 1 3  
Sjå elles om brannvern:  http://www.brannsjefen.no/   ||  http://www.dbe.no/

 
Brann på Sagvåg skule

Publisert:  Laurdag 26.februar 2011 kl 17.00

For andre gong på ei veke er Sagvåg skule utsett brann. For ei veke sidan var det dei store søppeldunkane som står borte ved vegen som det vart sett fyr på. I dag var det dei små søppeldunkane som står ved dørene som vart påtent. Det tok også fyr i bordkledningen på skulen, og det kunne blitt ein storbrann om ikkje brannen  hadde blitt oppdaga og sløkt i tide.
Les meir om korleis det gjekk her:
NRK-Hordaland>>  Sunnhordland>>     Haugesunds avis>>    BT>>    Sunnhordland 1/3>>

Tekst: Lars Bakka Foto: Anne Elisabeth Trevland

Meir om HMT-arbeid: (Henta frå Arbeidstilsynet si nettside):

Kven gjeld HMT-forskrifta for?
HMT-forskrifta gjeld for all verksemd som vert omfatta av bestemte lover som omhandlar ulike helse-, miljø- eller tryggleiksomsyn. Desse står lista opp i
§ 2 i forskrifta.

Korleis lage eit HMT-system?

Dette er dei viktigaste trinna i utviklinga av eit system som skal følgje opp helse, miljø og tryggleik i bedrifta:

  1. Arbeidsgivar har ansvaret for HMT og bør ta initiativet til å starte arbeidet, men det er viktig at prosessen skjer i samarbeid med arbeidstakarane. Set mål for arbeidet med HMT i bedrifta, skriv ned korleis bedrifta er organisert, og kven som har ansvaret for å følgje opp HMT-spørsmål.
  2. Skaff oversikt over kva lover og forskrifter som er aktuelle for bedrifta. Kva for nokre det er, vil ha samanheng med kva slag arbeid de utfører og kor risikofylt arbeidet er. Kontakt tilsynsorgana dersom du er i tvil.
  3. Skaff oversikt over kva tryggleiksrutinar som alt finst i bedrifta. Det kan vere rutinar for opplæring, brannøvingar, bruk av verneutstyr osv. Desse kan vere ein del av internkontrollsystemet.
  4. Kartlegg bedrifta med tanke på risiko. Ein enkel risikoanalyse kan omfatte tre enkle spørsmål: Kva kan gå gale? Kva kan vi gjere for å hindre det? Korleis kan vi redusere konsekvensane om det likevel skulle skje? Kva slag risiko det er snakk om, vil variere frå bedrift til bedrift. Det kan dreie seg om belastningslidingar, støy, konfliktar, kjemikalium, farlege maskiner osv. Kartlegginga gir ei oversikt over kva som bør forbetrast. n
  5. Lag ein handlingsplan på bakgrunn av kartlegginga. Planen må vise kva som skal gjerast, kven som skal gjere det og når det skal vere gjort.
  6. Sjølve gjennomføringa av tiltaka er sjølvsagt den viktigaste delen av helse-, miljø og tryggleiksarbeidet.

I tillegg til den stadige oppfølginga med kartleggingar og tiltak, må bedrifta, minst ein gong i året, gjennomgå sjølve systemet som er bygt opp og vurdere om det har fungert i praksis, eller om noko bør endrast.